Ugrás a fő tartalomra

Chloe Gong: Vad véget ér - "Ne félj kettőnktől! Soha."

„Végső soron nem voltak többek ennél. Két egymáshoz simuló szív, két eggyé olvadó árnyék a pislákoló gyertyafényben.”

Nem akarok túl elragadtatott kijelentéseket tenni, de határozottan ez volt a legjobb történelmi fantasy, amit az utóbbi időkben olvastam. Pont annyira volt színes, izgalmas, veszedelmes és gyönyörű, mint a város, és az a halhatatlan szerelem, amiről szól.

A valós történelmi elemeket Gong szépen beledolgozza a saját fantáziájába, ami nagyon gazdag, szertelen, és majdhogynem tökéletes. Szerettem, hogy erre a második kötetre valóban főhősökké tette a szerelmeseket, kirajzolt körvonalaikba ezernyi árnyalat cseppent.

A nagy kedvenc Marshall maradt, de ebben semmi meglepő nincsen. Néha, amikor hozzá hasonló karakterekkel találkozom, azon gondolkodom, ha ők lennének a főszereplők, vajon ugyanilyen érdekesek lennének? A választ természetesen nem akarom tudni, nekem jó így is.

Fogalmam sincs róla, mennyiben lehet ezt a történetet nyugodt lelkiismerettel leegyszerűsíteni az ifjúsági fantasy műfajára. Szerintem semennyire. Én nagyon élveztem, bár hozzá kell tenni, hogy cseresznyevirág a lelkem, a szellemállatom pedig a panda, szóval ki tudja, értek-e én ehhez egyáltalán.

Mindenesetre ebben a zsánerben ennyire kiegyensúlyozottan több szálon futó, eseménydús, érdekfeszítő és pazar olvasmányt ritkán találok, főleg olyat, ami irodalmi tekintetben is rendkívül igényes. Erős és betonbiztos alapokra épül, a nyelvezet, a stílus, a mondanivaló teljesen egyben van, és olyan öntudatosan halad a végkifejlet felé, mint egy tehervonat. Mondjuk üt is, gondolom, innen jött ez a szegényes hasonlat. Nézzétek el nekem, mert bizony kicsit megdöcögtette a szívemet.  

„– „Az ilyen vad öröm vad véget ér…” – suttogta Juliette. Felnézett a felhőkre, dacolva a Bund felől fújdogáló könnyű tengeri szellővel, amelynek sós levegője csiklandozta az orrát. – De ezt mindig is tudtad.”

Ó, igen, tudtam, mondom, s a ruhám szegélyét morzsolgatom. Van valami a szempillámon.

 

21.Század Kiadó

Budapest, 2024
528 oldal 
ISBN: 9786156606389 
Fordította: Horváth M. Zsanett

Megjegyzések