Ugrás a fő tartalomra

Elena Armas: Hosszú játszma - "A szerelem nem probléma."

„– Én csak akkor játszom, ha olyan a tét, amit érdemes megnyerni.”

Armas kezében ezúttal meglapult pár ígéretes ütőkártya. A Hosszú játszma bővelkedik vidéki hangulatban, vadregényes bájban, váratlan komikus helyzetekben, és egész szépen megrajzolt karakterekben. Mi sülhetne el rosszul egy ilyen nagyszerű felütéssel?

Nos, mint a végére kiderült: sajnos elég sok minden. A legnagyobb problémám a férfi főhős viselkedése, és az általa diktált kapcsolati dinamika volt. Edző bá’ ugyanis erőszakosnak, manipulatívnak és kontrollmániásnak bizonyult. Én egy ilyen pasitól hanyatt-homlok, visítva menekültem volna nagyon messzire.

A nő egy hamis álomvilágban élt, önmagával köszönőviszonyban sem volt, és erre szerintem nem egy ilyen autokrata férfi lett volna a megoldás, hanem egy kiváló pszichológus. Az, hogy végsősoron könnyebbnek találta ezt a kétes kapcsolati formát, ahol csak látszólag volt az ő kezében az irányítás, valahol érthető, de ez akkor sem egészséges dolog.

A konfliktus a végén már csak hab volt a tortán: fals érzelmektől túltengő, bazári és értelmetlen. A színvonal és a hitelesség tekintetében körülbelül azokra a ’90-es évekbeli telenovellákra emlékeztetett, amik láttán aktívan, csomókban téptem ki a hajamat. A lezárás pedig számomra tökéletesen logikátlan volt, beleértve az utolsó két jelenetet.

Rossz érzéseket kelt bennem, ha negatív véleményt kell írnom egy könyvről, de összeségében ez egyáltalán nem nyerte el a tetszésem. Még akkor sem, ha a vak kiskecske meg a gyerekek szolgáltatták a cukiság faktort, és akadt benne pár igazán jól sikerült jelenet.

Tudom, hogy sokan fogják szeretni, ez az élet rendje. A műfaj szerelmesei többnyire megtalálják majd benne a számításukat. Attól, hogy ez most nekem nem esett jól, másnak még lehet kedvenc. Tudjátok, mit? Írjátok meg nekem, ti mit gondoltok róla!


21.Század Kiadó

Budapest, 2023
448 oldal 
ISBN: 9789635684632 
Fordította: Horváth M. Zsanett


 

Megjegyzések