Ugrás a fő tartalomra

Diana Urban: Halálos játszmák - "Győzni akartam."

„A videójátékokra mindig számíthat az ember. Elterelik a figyelmet a fájdalomról. Felszárítják a könnyeket.”

Több szempontból sem az én világom. Egyrészt soha életemben nem játszottam online játékokkal, másrészt ez egy rendhagyó ifjúsági kötet. A szereplők tizenhét éves középiskolások, és ez számomra nem teszi egészen hihetővé. Viszont nem is leszek vele túl szigorú, mert ezeken kívül egyéb kivetnivalót nem igazán találtam benne.

A történet pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Sötét, feszült hangulatú, és az E/1-nek köszönhetően nagyon könnyű belehelyezkedni. A főhősnő egy látszólag átlagos kamaszlány, akinek mindene egy online játék, melyet a barátaival csapatot alkotva játszik, amikor csak alkalma nyílik rá. Értelmes, talpraesett, megkörnyékezi az első szerelem is, de szörnyű titkot őriz, és valójában a saját lelkiismeretével vívja a legnagyobb harcokat. Ugyanakkor versenyt fut az idővel meg egy titokzatos, kegyetlen emberrablóval, a tét pedig nem kevesebb, mint a húga élete. A feladatok, amiket végre kell hajtania, egyre durvulnak, és a végén persze vagány módon felveszi a kesztyűt.

Tudom, most kicsit úgy tűnik, mintha magyaráznám a regény bizonyítványát, de nem így van. Tényleg azt gondolom, hogy a fiatalok rettentően élvezni fogják, mert az igazság az, hogy én is élveztem. Műfaji sajátosságait tekintve remek thriller. Meghökkentő, impulzív, kreatív sztori, és ami a legfontosabb: a tettest illetően engem egészen a végéig bizonytalanságban tudott tartani. Ráadásul másfél nap alatt elolvastam, mert egyszerűen fúrta az oldalamat, hogy mi lesz ennek a vége.

Az a véleményem, hogy életkortól függetlenül kiváló körömrágós olvasmányélményt adhat a nyitott szívű olvasók számára. Bekuckózós péntek estéken tökéletes társ lehet, és megszínesítheti a kertben napozós szombat délutánokat is. Nekem végsősoron kifejezetten tetszett, így jó szívvel tudom ajánlani. 


21. Század Kiadó

Budapest, 2023
368 oldal  
ISBN: 9786156414267 
Fordította: Horváth M. Zsanett


 

Megjegyzések