Ugrás a fő tartalomra

Dean Koontz: A fékezhetetlen Quicksilver - "Mindenkinek van mit adnia."

„Amennyiben valaha is álmodoztam volna arról gyermekkoromban, hogy valaminek a természetfeletti képességekkel megáldott őrzője legyek, akkor sem gondoltam volna, hogy a képességeim ilyen bénák lesznek, és azt sem, hogy az időm meglehetősen nagy részében használt autókra fogok alkudozni.”

Ha megkérdezitek tőlem, miért olvasok Dean Koontzot, én elárulom, azért, mert hihetetlenül jó fejnek tűnik. Komolyan. Imádom az elmés kiszólásait, a finom, kicsit ironikus humorát, és azt, ahogyan a világot látja. Ráadásul egyértelműen odavan a kutyákért. Klassz fickó, és ez nekem elég.

Az már igaz, nem szoktam tőle konkrét válaszokat kapni. Általában karattyol bele a levegőbe, húzza az agyam, aztán állok ott pislogva. Viszont az utazást rendkívül élvezem. Elindul képzeletem mozija, melyet kitölt a misztikum, a természetfeletti. Olyan, mintha én is benne lennék.  

Legújabb regénye, A fékezhetetlen Quicksilver pontosan ezt az élményt nyújtja. Jó tempójú, üde hangvételű, szórakoztató, és az álmodozásra hajlamos elmének kiváló terep. A karakterek ugyan ezúttal kevésbé színesek, de nagyon könnyű kedvelni őket. Megnyilvánulásaik többsége melengeti a szívet.

A sztori ennél egyszerűbb nem is lehetne. Kiválasztottak maroknyi csapata felveszi a harcot a más univerzumokból a világunkba érkező gonosz lényekkel. Leginkább autóznak, vagy éppen új autó után járnak. Esetleg drogkereskedőket fosztanak ki, és kutyát lopnak. Kinyírnak pár gonosz lényt is, hol véletlenül, hol akarattal. Kész kabaré, csupa lelkesedés, csupa izgalom.

Szerettem, ezt őszintén mondom. Engem kikapcsolt, feltöltött, és arra az időre, amíg belemerültem, elvonta a figyelmemet jó pár negatív dologról. Több alkalommal mosolyt csalt az arcomra. Ültem a kanapén, majszoltam a csipszet, és egy kicsit jól éreztem magam. Manapság ez elég nagy kincsnek számít. Ezért van az, hogy a polcaimon egy Koontz regény mindig talál helyet magának.

 

21. Század Kiadó

Budapest, 2023
400 oldal
ISBN: 9786156414489 
Fordította: Farkas Veronika


Megjegyzések