Ugrás a fő tartalomra

Tavaszi Piknik Book Tag 2020


„De aminek legnagyobb súlya van életedben, az a néhány ember, akit ismertél. A könyvek, a zene, az megint egészen más. Bármivel gazdagítanak is, csupán eszközök, hogy eljuss az emberekhez. Persze, csak az igazi könyvek, az igazi zene. A többi száraz, rideg dolog.”
                                       /Jorge Semprún: A nagy utazás

Bevallom töredelmesen: tegnap kimentem. Tudom, manapság kétféle ember van a Földön: a rendes, aki szépen otthon marad, és a rosszgonosz, aki folyton-folyvást az utcán, boltban kóricál. Szóval, kimentem. Tetőtéri garzonban élek, se udvarom, se erkélyem. Viszont a házzal szemközt van egy kis zöld terület, tavacskával, paddal, madárdallal, napsütéssel, virágillattal. Embert alig látsz, azt is csak messziről. Egy órácska csupán. A lelkem megtelt. A szívem megtelt. Egy kis remény. Egy kis jókedv. Egy kis tavasz. Azért jöttem most, hogy hozzak nektek egy vidám book taget. Mert be vagyunk zárva, de miért ne képzelhetnénk azt, hogy mégse? Gyere velem egy bájos kis tavaszi piknikre, és hozd a könyveidet is!




Szerelmi zsongás – A kedvenc műfajod
Nagyon szeretem a klasszikus és a kortárs szépirodalmat, mert sokszínű és szerteágazó. Tényleg nagyon széles spalettán mozognak ezek a könyvek, így könnyen lehet válogatni köztük. Nem is nevezném ezt műfajnak, de mégis, az irodalmi érték közös bennünk. Az én bűnös élvezetem pedig a horror és a thriller, meg persze a skandináv krimi.

Légy a levesben – Egy könyv a kedvenc műfajodból, ami mégsem tetszett
Carrie Ryan: Kezek és Fogak Erdeje
Horror. Azon belül is zombi horror: a kedvencem. Mégis, ennél idegesítőbb könyvet én még az életben nem olvastam. Végig azért imádkoztam, hogy az irritálóan sokat picsogó, egy amatőr húzással Mary Sue-ra hajazó főhősnőt végre zabálják fel a zombik.

Pocsolyába léptem… - Egy könyv, amivel alaposan mellényúltál
Szabó Magda: Liber Mortis.
Nem és nem. Soha többé. Majdnem három hétbe telt, míg elolvastam. Szenvedés volt, az első betűtől az utolsóig. Ezt nem volt jogom tudni, és nem is akartam tudni. Ezt a naplót sosem szabadott volna kiadni.

Minden évben virágzás – Egy könyv, amit a legtöbbször olvastál újra
Három is van, és nem tudom, melyiket olvastam a legtöbbször.
J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura
Max Brooks: World War Z – Zombiháború
Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére 

Magnólia bimbó – Egy könyv, aminek a borítójába szerelmes vagy
Gabriel Tallent: Drága kis szívem (XXI. Század, 2019) 
Gyönyörű, egész egyszerűen fantasztikusan gyönyörű. 

Hangyák a sütiszeleten – Egy könyv, amit mindenki szeret, csak te nem
Dot Hutchison: Pillangók Kertje
Szerintem félresiklott ez a könyv valahol félúton. Majdnem jó lett, de végül a téma súlyossága kifogott az írónőn.

Milyen volt szőkesége….? – Egy könyv, aminek alig emlékszel a tartalmára
Gillian Flynn: Holtodiglan
Azt nem mondanám, hogy nem tetszett, vagy untam. Úgy emlékszem, hogy meglehetősen élveztem ezt a regényt, de évekkel ezelőtt olvastam, és most, hogy ránéztem a borítóra, rájöttem, csak homályos részletek maradtak meg bennem. Töredékek csupán.

Madárcsicsergés, színtiszta madárcsicsergés – Egy könyv, amit mindenkinek ajánlanál
Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
Nem csak felnőtteknek, hanem bárkinek ajánlom. Szeretettel. Tiszta szívből. Ha meghajtott az élet, rossz napod van, haragszik a Kedves, ordított a főnök, az anyád az agyadra megy, a legjobb gyógyír elővenni ezt a könyvet és bekuckózni vele egy meleg, puha zugba. Tartósan képes elűzni a rosszkedvet, a keserűséget, a reménytelenséget. Mondhatni: balzsam a léleknek.

Ribizli lekvár – Egy fanyar-édes igaz történet, amit szeretsz
Adam Makos – Larry Alexander: Felettünk a csillagos ég
A II. világháború alatt egy német pilóta kivezeti az ellenséges területről a súlyosan megsérült amerikai gépet, és ezzel megmenti a legénység életét. Ez a bátor katona a hitét követte, és a saját életét kockáztatta, hogy az ellenségét megóvja. Megható történet az emberi lélek nemességéről. Nagyon szeretem.

Anyád kockás terítője – Egy régi, megviselt könyv, amitől sosem válnál meg
Truman Capote: Más hangok, más szobák / A fűhárfa / Hidegvérrel (Európa, 1981)
Édesapám gyűjteményéből származik. Elindított egy úton, meghatározott engem. Volt az előtte, és van az utána. Ez után a könyv után már tudtam, mi az, amit szeretek, és mi az, amit keresek az irodalomban.

Megjegyzések